2013. január 26., szombat

Pirított dara és meggymártás




















Csodálatos emlékeket idéz fel bennem ez az egyszerű étel. Pályakezdőként Borsosberényben tanítottam. Az iskolai menzán ( ott főztek) ettem először ilyen különleges köretet. Én ezt mennyire szerettem! Gergő fiam kisbaba volt, hetente 2-szer minimum neki is főztem. Nagykanállal nem győztem adni neki, nem voltam annyira gyors. 
Így készül a dara:
20 dkg búzadarát kevés olajon megpirítunk, majd apránként felöntünk 4 dl vízzel.sózzuk. Lefedjük és állni hagyjuk. Szépen magába szívja a folyadékot és morzsás állagú lesz.
Gyümölcsmártás:
Fél kg meggyet kimagozva felteszünk főni, hogy éppen csak ellepje a víz. 3 evőkanál cukorral csipetnyi sóval ízesítjük. Amíg a meggy megpuhul, elkészítjük a habarást 2 csapott evőkanál lisztből és 1 tejfölből. Csomómentesre keverjük, kissé hígitjuk vízzel és a meggyhez adjuk. Egyet forr és máris kész. Most egy almát is tettem bele.
Tálalás nálunk:
Húslevesben főtt karaj, pirított dara és mártás.
A dara sós a mártás édes, és ez együtt hm........ 

4 megjegyzés:

  1. A suliban a menzán volt ilyen főétel. Én nagyon szerettem. De rég ettem... !! Guszta!

    VálaszTörlés
  2. Anyósom szokott így grízt készíteni, vagy inkább hasonlót. Ő petrezselymet is tesz bele. De édes mártás nem készült hozzá. Most nagyon kíváncsi lettem, milyen lehet így! Tesztelni fogom a családon:-)

    VálaszTörlés
  3. A kedvenc ételeim közé tartozik! Nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó!! Régen én is csináltam ilyet, de aztán teljesen feledésbe merült. De jó, hogy eszembe juttattad:)!!
    Csodásak a fentebb látott sütijeid is, csak idő hiányában marad el a hozzászólás.

    VálaszTörlés