2010. szeptember 12., vasárnap

Almás pite




Gyerekkoromban világgá szaladtam, ha megláttam az almás pitét. Hogy miért is? Mázsaszám állt a pincében az alma ( almatermelők lévén), elképzelhetitek, hogy elég gyakran sütött anyu. Egyszerűen ráuntam. A párom és a gyerekek nagyon szeretik, nincs alkalmuk megunni, maximum 2-3 alkalommal készítek évente. A tészta receptje "ezeréves", a tölteléket Limaránál láttam. Különlegessége abban rejlik, hogy almán, fahéjon és cukron kívűl pudingot is tartalmaz. Ettől krémes, szaftos a töltelék, anélkül, hogy megpárolnánk az almát.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
3 ek cukor
1 ráma
1 tojás
1 tojássárgája
1/2 dl tej
csipet só
1,5 kg alma reszelve
3 ek cukor
fahéj
1 cs. vaníliás pudingpor
Elkészítés:
Töltelék:
Az almát lereszeljük, kicsit állni hagyjuk majd kicsavarjuk. 3 dl almalét (amit kicsavartunk) 1 cs. vaníliás pudingporral felfőzünk sűrűre, hozzáadjuk a cukrot és fahéjat. Ebbe forgatjuk bele a reszelt almát.
A lisztet elkeverjük a sütőporral, cukorral, sóval, majd eldörzsöljük benne a rámát. Hozzáadjuk a tojásokat és a tejet és rugalmas cipót gyúrunk belőle.2 részre osztjuk. Mindkettőt közepes tepsi nagyságra nyújtjuk. Az elsőt beleterítjük a kikent tepsibe, rásimítjuk a tölteléket, majd beborítjuk a másik lappal. Megkenjük felvert tojással és 180 fokon fél óra alatt megsütjük.

7 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Én nagyon szeretem (sajnos a család többi tagja inkább a krémes sütiket, ezért nálunk pite ritkán készül).

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép!Mi is nagyon gyakran készítünk,szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lehet ez az almás pite is:)
    Nagyon guszta :)D

    VálaszTörlés
  4. a meggyes pite töltelékét ugyanezzel az "eljárással" készítem, a meggybefőtt levét főzőm meg a vaníliapudingot, magában is isteni:)

    VálaszTörlés
  5. Ma elkészítem, tetszik a pudingos ötlet..! Köszi

    VálaszTörlés
  6. Ma elkészítem, tetszik a pudingos ötlet..! Köszi

    VálaszTörlés