2009. november 17., kedd

Birsalmakrém leves




Engedtem Chéf Viki csábításának és elkészítettem a birslevest. Nem állítom hogy osztatlan volt a siker, mert a párom ímmel-ámmal  eszegette, Gergőnek ismeretlen volt az íz, így aztán nagyon "szomorúan" vettük tudomásul a lányommal, hogy mindet nekünk kell megenni. Mert ez egy isteni finom leves, pirított mandulaforgáccsal pedig maga a mennyország.
Én így csináltam:
4 birsalmát megsütöttem a sütőben ( kb fél óra ), aztán meghámoztam és kockára vágtam. 5 dkg vajon, 8 dkg cukrot karamellizáltam, majd rádobtam az almát és ebben a vajas karamellben pároltam néhány percig. 3 dl vízzel felöntöttem, majd botmixerrel pépesítettem. A tűzre visszatéve beleöntöttem 3 dl tejszínt. Lehet ízesíteni fahéjjal, citromhéjjal is. Sem liszttel, sem keményítővel nem sűrítettem, így is rettentő sűrű volt a gyümölcshústól.
Fincsi!

2 megjegyzés:

  1. Jaaaaaj, azért remélem, nem voltatok nagyon szomorúak a lányoddal :-) Válogatós pasasok :-))

    Annak örülök, ha nektek ízlett!

    VálaszTörlés
  2. A birsalma megosztó gyümölcs.
    Sajnállak titeket, hogy áldozatot kellett hozni :D
    Az engem mindig egy kicsit lever, ha valakinek nem ízlik az étel, úgyhogy megértelek.

    VálaszTörlés